Kwaliteit & Risicobeheer
Het bewaken en verbeteren van onze processen.
Binnen de afdeling Kwaliteit & Risicobeheer zijn verschillende staffunctionarissen werkzaam: risicomanagers, coördinator compliance & privacy, kwaliteitscoördinator, bedrijfsjuristen, klachtenbehandelaars en het afdelingshoofd. In totaal bestaat de afdeling uit tien medewerkers. Caroline van de Lagemaat, afdelingshoofd, vertelt graag meer over deze afdeling.
De aandachtsgebieden
‘Binnen de diverse functies heeft iedere medewerker zijn of haar eigen aandachtsgebied. Zoals het onderhouden van ons risicomanagementsysteem, het coördineren van onderzoeken op het gebied van klant- of medewerkerstevredenheid. Maar ook het adviseren over en het uitvoeren van verschillende beleidsdocumenten zoals op het gebied van privacy en uitbesteding. Verder geven de bedrijfsjuristen advies over allerlei juridische vraagstukken, zoals over arbeidsrecht, contracten en compliance & integriteit. Ook worden de directieklachten van klanten binnen deze afdeling behandeld.’
Kennis en samenwerking
Verschillende medewerkers binnen de afdeling hebben een adviserende rol richting de directie en het managementteam van ZLM. Om deze adviserende rol zo goed mogelijk uit te voeren, heeft de afdeling de nodige kennis in huis over uiteenlopende onderwerpen. Een goede samenwerking is daarbij essentieel. De sfeer is open en de bereidheid om elkaar te ondersteunen is groot.