Collega's A&A

Advies & Acceptatie

Het eerste aanspreekpunt voor de klant.

De afdeling Advies & Acceptatie bestaat uit ruim 60 medewerkers. Zij houden zich bezig met alle werkzaamheden rondom het afsluiten van een verzekering. Van het adviseren van een klant over diverse verzekeringsproducten tot het begeleiden van schadegevallen. De klant staat hierin altijd centraal. De afdeling is opgesplitst in drie teams: Klantadvies, Bemiddeling en Speciale Zaken.
De teamleiders stellen de teams voor:

 

Klantadvies

Martijn Bottinga: ‘Team Klantadvies heeft zo’n 45 medewerkers, waaronder acceptanten, seniors, teamleiders en een afdelingshoofd. Dit team regelt alles rondom de eigen verzekeringen. De medewerkers hebben uiteenlopende werkzaamheden: van het adviseren van klanten over de autoverzekering tot het afsluiten van een inboedelverzekering. Iedere situatie of vraag van de klant is anders en dat maakt het werk afwisselend. Onze acceptanten zijn bovendien het eerste aanspreekpunt voor de klant. Of dat nou telefonisch, per mail of via de chat is. De klant krijgt door dit contactmoment direct een goed beeld van ZLM. Een belangrijke rol dus!
 

Bemiddeling

Marja de Vos: ‘In team Bemiddeling werken zo’n 20 collega’s. De medewerkers Bemiddeling werken vanuit ons kantoor in Goes en de buitendienstadviseurs zijn veel op pad. Samen houden ze zich bezig met verzekeringen die niet binnen het pakket van ZLM vallen. Zoals een verzekering voor pleziervaartuigen of uitvaartverzekeringen. Team Bemiddeling helpt bij het afsluiten van verzekeringen bij andere maatschappijen. Dat doen we ook voor ondernemers. De medewerkers in mijn team hebben een adviserende rol maar ze staan ook klaar om klanten te begeleiden bij schadegevallen. Ze hebben dus veel contact met klanten maar ook met andere verzekeraars.

Speciale Zaken

Marcel Wesdorp: ‘De medewerkers van team Speciale Zaken onderzoeken schademeldingen waarbij vragen ontstaan over de juistheid van de claim. Ook houden wij ons bezig met verzekeringsaanvragen, waarbij klanten niet hebben voldaan aan de mededelingsplicht. Vervolgens adviseren zij collega’s van andere teams hierover. Is er een sterk vermoeden van fraude? Dan neemt dit team de behandeling over om dit verder te onderzoeken.’ 
 

Nauwe samenwerking

Doordat de drie teams contact met onze klanten hebben, werken de collega’s nauw samen. Er is dan ook sprake van een positieve, open en vertrouwde werksfeer, waarbij onderling overleg over verzekeringsvraagstukken regelmatig voorkomt. 

“Er is een gezellige sfeer op de afdeling. Als het heel druk is, zetten we met z'n allen de schouders eronder. Daarmee creëren we het ZLM-gevoel: we doen het met z'n allen.”
India
, senior klantadviseur

Wij zijn ZLM.

Benieuwd wie ZLM is? Wij stellen ons graag aan je voor!

Collega schade

Een cultuur waarin we oog hebben voor elkaar

Ontdek jouw werk- en leefomgeving bij ZLM.

collega's lunchen

De voordelen van werken bij ZLM

Daarom kies je voor ZLM!

Collega's A&A

In welk team pas jij?

Maak kennis met onze teams.