Twee mannelijke medewerkers aan bureau met tablet

Financiën & Rapportage

Van het maken van betalingsafspraken met de klant tot het opstellen van de jaarrekening.

Afdeling Financiën & Rapportage bestaat uit zo’n vijftien medewerkers. De medewerkers verzorgen en rapporteren alle financiële zaken. Van het maken van betalingsafspraken met de klant, tot het analyseren van data en het opstellen van de jaarrekening. De afdeling Financiën & Rapportage bestaat uit twee teams: Financiën & Debiteurenbeheer en Control & Rapportage. De teams zijn relatief klein, waardoor de lijntjes kort zijn. De collega’s binnen deze teams zorgen ervoor dat alle financiële verplichtingen en rapportages zijn voldaan. De teamleiders stellen de teams voor: 

Financiën & Debiteurenbeheer

Leonie van de Wiel: ’Het team Financiën & Debiteurenbeheer bestaat uit zes medewerkers. Samen zorgen wij voor de verwerking en betaling van de inkoopfacturen, de verwerking van de aangiften en alle andere financiële boekingen. Daarnaast zijn we voor een groot deel bezig met het debiteurenbeheer. De klant staat altijd centraal, we blijven in goed contact met de klant en externe partijen bij betalingsproblemen. Ons team werkt nauw samen met het team Control & Rapportage. Financiën & Debiteurenbeheer zorgt dat de financiële transacties goed en tijdig in de boeken komt. Control & Rapportage zorgt voor de controle en de vertaling van deze data naar de rapportages. 
 

Control & Rapportage

Remon Rijk: ’Het team Control & Rapportage bestaat uit negen medewerkers. We houden ons bezig met de (financiële) verwachtingen voor komende jaren en kijken terug wat er in de periodes hiervoor heeft plaatsgevonden. Dit begint bij de begroting en eindigt bij het jaarverslag. Na afsluiting van ieder kwartaal en aan het einde van het jaar, stellen we diverse rapportages op voor interne- en externe toezichthouders. Zo leggen we als organisatie verantwoording af over de ontwikkelingen in die periode. 

De BI-specialisten uit ons team zorgen ervoor dat alle relevante informatie uit ons backoffice systeem of uit andere externe bronnen op een dynamische manier te bekijken  zijn. Hiermee ondersteunen wij niet alleen ons eigen team, maar ook alle andere afdelingen. Ook onderhoudt het team contacten met (financiële) stakeholders zoals De Nederlandse Bank, het Verbond van Verzekeraars, de accountant, actuarissen en andere externe adviseurs. Kortom: het doel van ons team is ervoor te zorgen dat de wensen van onze stakeholders juist vertaald zijn in de diverse rapportages. Uiteraard voldoen we daarbij  aan de geldende wet- en regelgeving.’
 

Wij zijn ZLM.

Benieuwd wie ZLM is? Wij stellen ons graag aan je voor!

Collega schade

Een cultuur waarin we oog hebben voor elkaar

Ontdek jouw werk- en leefomgeving bij ZLM.

collega's lunchen

De voordelen van werken bij ZLM

Daarom kies je voor ZLM!

Collega's A&A

In welk team pas jij?

Maak kennis met onze teams.