Informatie Management
Vakkennis rondom techniek optimaal benutten.
De afdeling Informatie Management bestaat uit ruim 40 medewerkers. Bij deze afdeling ligt de focus op het managen van alle informatiestromen binnen ZLM. Bijvoorbeeld het monitoren van de beschikbaarheid van onze computersystemen, telefonie en al het e-mailverkeer. Maar ook het bouwen van nieuwe functionaliteiten van Mijn ZLM behoort tot de taken. Dit doen we met vakkundige medewerkers, zoals programmeurs, systeemspecialisten, functioneel beheerders en medewerkers van de Servicedesk. Informatie Management is opgesplitst in drie teams: Operationeel beheer, Projectenbeheer en Servicedesk. Teamleiders Martijn en John vertellen er meer over:
Operationeel beheer
Martijn van der Bliek: ‘Binnen ons team Operationeel beheer werken 20 medewerkers. Diverse servicedeskmedewerkers, systeemspecialisten en functioneel beheerders bieden IT-ondersteuning aan medewerkers van ZLM. Daarnaast zijn de medewerkers van Operationeel beheer verantwoordelijk voor het technisch en functioneel beheren en onderhouden van alle IT-systemen van ZLM. Het team doet aanpassingen binnen het IT-landschap en zorgt ervoor dat de omgevingen altijd veilig en up-to-date zijn.’
Projectenbeheer
John Heijboer: ‘Ons team Projectenbeheer bestaat uit ruim 20 medewerkers. Dit team richt zich op het ontwikkelen en testen van nieuwe IT-programma’s. Ook doen we de grotere wijzigingen en we werken aan diverse uitdagende projecten. Zoals het vernieuwen van Mijn ZLM, de migratie van StreamServe naar Extream en de upgrade van Oracle databases.
Krachten bundelen
Kenmerkend aan beide teams is het grote saamhorigheidsgevoel. Samenwerken staat centraal en collega’s staan altijd klaar om te helpen. Ze benutten elkaars vakkennis en expertise en bundelen deze krachten om samen tot het beste resultaat te komen.